PODRŽITE NAS, DONIRAJTE! ZA VIŠE INFORMACIJA PIŠITE NAM NA MAIL AKUDSM@GMAIL.COM PODRŽITE NAS, DONIRAJTE! ZA VIŠE INFORMACIJA PIŠITE NAM NA MAIL AKUDSM@GMAIL.COM PODRŽITE NAS, DONIRAJTE! ZA VIŠE INFORMACIJA PIŠITE NAM NA MAIL AKUDSM@GMAIL.COM PODRŽITE NAS, DONIRAJTE! ZA VIŠE INFORMACIJA PIŠITE NAM NA MAIL AKUDSM@GMAIL.COM PODRŽITE NAS, DONIRAJTE! ZA VIŠE INFORMACIJA PIŠITE NAM NA MAIL AKUDSM@GMAIL.COM PODRŽITE NAS, DONIRAJTE! ZA VIŠE INFORMACIJA PIŠITE NAM NA MAIL AKUDSM@GMAIL.COM PODRŽITE NAS, DONIRAJTE! ZA VIŠE INFORMACIJA PIŠITE NAM NA MAIL AKUDSM@GMAIL.COM

Veliki narodni orkestar


Veliki narodni orkestar Akademskog kulturno-umetničkog društva Univerziteta u Novom Sadu ,,Sonja Marinković" osnovan je 1966. godine, u želji da na najbolji mogući način afirmiše srpsku narodnu muziku, muziku sredine u kojoj živi i radi, kao i muziku regiona, odnosno Balkana, koji obiluje neiscrpnim i bezgraničnim etnomuzikološkim blagom. Upravo bazirajući svoj rad na ovim elementima, Orkestar u karijeri dugoj skoro 55 godina gradi i stvara svoj program.

U programu Orkestra neguje se veliki broj igara i pesama na klasičnim i tradicionalnim muzičkim instrumentima, počev od vojvođanskog opusa (srpskog i svih nacionalnih manjina), zatim opusa tradicionalne i gradske narodne muzike sa podneblja Istočne Srbije, Kosmeta, Zapadne Srbije, Šumadije, Mačve, muzike Južne Srbije, Makedonije, Bosne i  Hercegovine, kao i drugih krajeva. Pored saradnje sa srodnim sekcijama AKUDUNS-a, Orkestar godinama sarađuje sa profesionalnim vokalnim i instrumentalnim solistima. Tokom vremena Veliki narodni orkestar ostvario je veliki broj inostranih gostovanja i učešća na mnogim muzičkim festivalima osvojivši znatan broj nagrada i priznanja, te učestvovao na snimanjima za razne radio i TV kuće u zemlji i inostranstvu.

Velikim narodnim orkestrom rukovodi Vladimir Grujić.

Posebna priznanja


UČEŠĆE NA MEĐUNARODNIM FESTIVALIMA:


1967-1988. Skoplje, Severna Makedonija – International student folk
1974, 1976. Kopenhagen, Danska – People to people
1977, 1982. Modena, Italija – Nazionale de l'
1980. Pariz, Francuska – FESTIVAL KP FRANCUSKE
1981. Kartaga, Tunis – International des arts populaires
1982, 1986. Atina, Grčka – International folklore
1984. Miškolc, Mađarska – Folk music festival
1985. Dižon, Francuska – International de folklore
1985. Nju Delhi, Indija – Nami fest
1986. Kaustinen, Finska – Folk music festival
1986. Vihodna, Slovačka – Folk festval
1987, 1988. Bursa, Turska – Golden Karagoz - International competition
1988. Samsun, Turska – International folk music festival
1989. Pjongjang, Severna Koreja – International art festival
1991. Palma de Majorka, Španija – Festival mundial de danses folkloriques
2005. Novi Sad, Srbija – EXIT05 (Tuborg Green Fusion Stage)
2008. Ohrid, Severna Makedonija – FESTIVAL “OHRIDSKO SUNCE”

 

GOSTOVANJA

1965, 1969, 1970, 1986. SLOVAČKA
1966, 1982, 1986. GRČKA
1968, 1971. BUGARSKA
1968, 1973, 1974, 1986, 1987. POLJSKA
1972, 1974, 1976, 1981. DANSKA
1974, 1975. RUSIJA
1974. ŠVEDSKA
1974, 1975. UKRAJINA
1974, 1984. MAĐARSKA
1977, 1978, 1982. ITALIJA
1978, 1986. VELIKA BRITANIJA
1979, 1980, 1982, 1984, 1987, 1989, 1991. NEMAČKA
1980, 1985. FRANCUSKA
1981. TUNIS
1982, 1983, 1986. AUSTRIJA
1985. INDIJA
1986. FINSKA
1987, 1988. TURSKA
1989. SEVERNA KOREJA
1991. ŠPANIJA
1993. PORTUGALIJA
2008. SEVERNA MAKEDONIJA
2008. ŠVAJCARSKA

Odabrane recenzije:

 

,,Orkestar sa puno različitih instrumentalnih boja koje se veoma skladno uklapaju u prijatan i kultivisan zvuk. Aranžmani su načinjeni znalački, omogućuju svakom solisti da dođe do izražaja, a da to sve deluje spontano i nenametljivo, negujući tradicije gradskih orkestara poput Carevčevog.''

 

,,To je jedini orkestar u Vojvodini koji neguje ovaj oblik muziciranja uporno i sistematski, godinama izbegavajući sve zamke estradnosti i komercijalizacije. Umetničkim rukovodiocima i aranžerima treba odati najviše priznanje za ovaj mukotrpan rad u kome su izleda ostali usamljeni, ali je očigledno da u borbi za razvoj muzičke kulture neće položiti oružje.''

 

,,I pokraj toliko zapaženih ostvarenja, na kraju se ipak mogao izdvojiti kao najuspešniji nastup Velikog narodnog orkestra, sastavljenog od isključivo mladih članova, veoma dobrih muzičara. Iako ne sasvim nov po zvuku, ali sa nametljivom  zvučnom diferenciranošću, povećani broj instrumenata u gudačkom korpusu naspram duvačkog, predstavljao je polazni fundus koji se posebno reflektirao u nosivost zvuka i tona. Ova dobra i studiozno postavljena zvučna projekcija, omogućava ovom mladalačkom instrumentalnom kolektivu otkrivanje bogatstva tembrovih nijansi, što je od posebne važnosti za ovakav način muziciranja. Uz pokušaj čisto profesionalnih dostignuća u tehnici, po svom iskrenom zanosu i oduševljenju, članovi su ostali verni i dosledni stilu narodnog muziciranja. Orkestar je svirao sa lakoćom, jasnim, kako pojedinačnim tako i kolektivnim muzičko – izvođačkim refleksom, precizan u tehnici, veoma sugestivan u sveukupnom izražavanju.''

 

,,To je orkestar koji se sluša sa uživanjem. Pravi majstori svog instrumenata sa izvarednim, meraklijskim odnosom prema muzici koju izvode. Treba posebno pohvaliti nastojanje da se tradicija Velikog narodnog orkestra održi u urbanoj sredini, među muzičarima školovanim na evropskoj muzičkoj tradiciji.''

 

,,Posebnu pažnju zaslužuje činjenica da orkestar uspeva da mlade i školovane muzičare usmerava na izvorno muziciranje, kada je u pitanju narodna muzika. Za pohvalu je takođe brojnost orkestra i uvođenje različitih instrumenata, a da pri tom dolazi do međusobnog usklađivanja. Pozitivno je takođe, što orkestar vrlo uspešno interpretira širok spektar narodnog muzičkog stvaralaštva svih naroda i narodnosti Jugoslavije. Pored toga uspeva da obuhvati različite istorijske slojeve.''